Gyakran Ismételt Kérdések

Az alábbi kérdésekre kattintva azonnal a válaszokhoz tud ugrani!

Rendelés módosítás, lemondás
- "Már leadtam a rendelést, de téves mennyiség / termék szerepel benne. Kit hívjak fel?"
- " Már leadtam a rendelést, de már nincs rá szükség / meggondoltam magam. Lemondhatom?"

Garancia - szavatossági idő
- "Elromlott az egyik termék amit önöktől rendeltem, mennyi a garanciális idő, mi a teendő?"

Garancia - visszaküldés nélkül
- "Elromlott az egyik termék amit önöktől rendeltem, nem akarom visszaküldeni, egy fotót küldünk róla, kicserélik?"
- " Nem küldöm vissza, már eleve rossz / törött volt, cseréljék az árut"

Sérült / törött termékek - mit tegyek?
- "Törötten kaptam meg a termékeket, mi a teendőm?"

Termék visszaküldése - cím, módszer
- "Hová küldjem vissza a termékeket? Ki fizeti a szállítási díjat? Mennyibe kerül ez nekem?"

Téves teljesítés, nem a rendelt terméket kaptam
- "Rendeltem Önöktől termékeket, de szerintem nem az volt a csomagban, amit rendeltem. Mi a teendő?"
- " Azonnal (visszaérkezés előtt) küldjék a tévesen küldött termékeket!"

Nem volt számla a csomagban - mi a teendő?
- "Nem volt számla a csomagban! Mi a teendő?"

Át nem vett áru
- "Nem voltam otthon amikor hozták a csomagomat, hová menjek?"
- " Nem dobtak be értesítőt a postaládámba, nem tudtam, hogy jön csomag, visszavitték Önökhöz, mi a teendő?"

Elállási jog
- "A megrendelt termék nem olyan, amire gondoltam, visszaküldhetem?"

Jogi esetek
- "Szerintem Önöket terheli minden költség cserével / elállással / szavatossággal kapcsolatban!"

Egyedi díszléc, illetve termék rendelések
- "Egyedi díszlécre lenne szükségem, vagy a kínálatukban nem szereplő terméket rendelnék, mi a teendő?"



Rendelés módosítás, lemondás

"Már leadtam a rendelést, de téves mennyiség / termék szerepel benne. Kit hívjak fel?"

- Az interneten keresztül történő vásárlás írásban megkötött szerződésnek minősül (távollévők között kötött szerződés), így módosítani is csak írásban lehet, telefonon sajnos nem. Rendelés módosításhoz küldjön egy e-mailt az info@anro.hu címre Rendelés módosítás tárggyal, és részletezze, hogy mit kíván módosítani. Kérjük, hogy termék csere esetén ne csak a termék nevét, hanem a pontosabb beazonosíthatóság érdekében a termék linkjét is (pl.: https://www.anrodiszlec.hu/product_info.php/products_id/4390) mellékeljék!

Már leadtam a rendelést, de már nincs rá szükség / meggondoltam magam. Lemondhatom?"

- Természetesen rendelést bármikor le lehet mondani, írásban az info@anro.hu email címen Rendelés törlésetárggyal. Kérjük a levélben mindenképpen mellékelje a Rendelés számot! Amennyiben még nem adtuk át a csomagot a szállítást végző cégnek, úgy a rendelés lemondásnak nincs költsége.
Azonban, ha már átadtuk a csomagot a szállítást végző cégnek, akkor át kell vennie a csomagot (teljesül a szállítási szolgáltatás), és Elállási jog keretében visszaküldeni. Amennyiben csak nagyvonalúan nem veszi át a csomagot, úgy az át nem vett csomagok szállítási költségét Önre terheljük!



Garancia - szavatossági idő

"Elromlott az egyik termék amit önöktől rendeltem, mennyi a garanciális idő, mi a teendő?"

Az általunk forgalmazott termékekre a Ptk-ban és a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletekben foglaltak szerint 1 év (vagy terméktől függően 2-3-4-5 év) jótállást vállalunk, vagy vállalnak beszállítóink, a gyártók és importőrök. A fogyasztó szavatossági igényeinek érvényesítéséhez a vásárlást a megrendeléssel kapcsolatban kibocsátott számla igazolja. A jótállási idő kezdete a megrendelt termékek átvételének napjától kezdődik.

A hibás termékeket visszajuttatjuk a beszállítónak, gyártónak, importőrnek bevizsgálásra és 15 napon belül kicseréljük, vagy megjavíttatjuk, ennek érvényesítésére Ügyfélszolgálatunkon keresztül, a vásárlástól számított 1 éven (vagy terméktől függően 2-3-4-5 éven) belül van lehetőség. Amennyiben az adott típusú termék már nem elérhető vagy megszűnt, úgy a termék vételárát cégünk a vevő által megadott bankszámlára utalja vissza.

Az ügyintézés menete a következő:

1. Töltse ki a Hibabejelentő lapot (letölthető innen). Fontos, hogy a hibáról pontos leírást adjon, mert ez megkönnyíti a hibaelhárítást. Fontos az is, hogy a megrendeléskor megadott adatait tüntesse fel a hibabejelentő lapon, valamint a számla vagy a megrendelés sorszámát (amelyiket hamarabb megtalálja). Ha a csere terméket nem ugyanarra a címre kell szállítani, ahová a megrendelést szállítottuk, úgy ezt is tüntesse fel a Hibabejelentő lapon, ellenkező esetben az előző szállítási címre küldjük a csere termékeket.

2. A hibás termék szállítási díját feladáskor Önnek kell megfizetnie, a visszaszállítási díjat mi álljuk. Kérjük, hogy portóval, illetve utánvéttel terhelt csomagot ne küldjenek, ezeket nem áll módunkban átvenni. A meghibásodott terméket a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a szavatosság lejárati napjáig az ANRO Épületdíszítés Kft. ügyfélszolgálatának címére küldjék: 4220 Hajdúböszörmény, Almássy Márton utca 1/A.

3. Azt követően, hogy a termék megérkezett ügyfélszolgálatunkra munkatársunk megkezdi az ügyintézést, és felveszi Önnel a kapcsolatot a javítás vagy csere befejezésekor.

4. A javított vagy cserélt terméket szállítási költség felszámítása nélkül visszaküldjük az Ön címére, vagy átveheti azt ügyfélszolgálatunkon. Amennyiben azonban a terméket a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a visszaszállítás költsége is Önt terheli.



Garancia - visszaküldés nélkül

"Elromlott az egyik termék amit önöktől rendeltem, nem akarom visszaküldeni, egy fotót küldünk róla, kicserélik?"

- A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják számunkra a cserét. Ezért a cserét csak akkor tudjuk lebonyolítani, ha visszajuttatják cégünkhöz a hibás terméket. Fotó, illetve videó természetesen nem elegendő, ezeket tőlünk sem fogadják el a beszállítók, gyártók.

"Nem küldöm vissza, már eleve rossz / törött volt, cseréljék az árut"

- Visszaküldés és szakszervizes bevizsgálás nélkül semmilyen árut nem tudunk cserélni, így abban az esetben is vissza kell juttatnia a termékeket, ha úgy érzékeli, hogy már a beszerelés pillanatában sem volt jó. Amennyiben törött / sérült árut talál a csomagban, úgy azt NE építse be! Amennyiben mégis beépíti, úgy a termékeket a későbbiekben nem tudunk cserélni, mivel fizikai sérülés esetén a gyártók nem rendeltetésszerű használatra hivatkozva megtagadják a cserét. Sérült áru ügyintézésére az alábbiakban talál útmutatót.



Sérült / törött termékek - mit tegyek?

"Törötten kaptam meg a termékeket, mi a teendőm?"

Szerencsére (és a vastag csomagolásnak hála) a szállítási sérüléseket a feladott csomagok alig 1%-nál tapasztalunk. Jellemzően ezek is a díszléceket érintik, azokat pedig a mintás oldalukkal szembe forgatva csomagoljuk, így az esetleges sérülés a díszlécek hátulján keletkezik, ezek nyugodtan felhasználhatóak. Vannak azonban olyan sérülések, melyek a szállítást végző cég hibájából keletkeznek, de semmi probléma, mert minden csomagunkat érték biztosítással adjuk fel, mely biztosítás fedezi az esetlegesen szállításból keletkező károkat.

A szállítási sérült csomagok ügyintézése:
1. Ha a dobozon külsérelmi nyomot (szakadás, lábnyom, keréknyom, stb.) talál, akkor lehetőleg át se vegye a csomagot, vagy a helyi Postahivatalban a Postai alkalmazott előtt tegye.

2. Ha külsérelmi nyom nem található a dobozon és csak kibontás után derül ki, hogy belül sérült valami, akkor a lehető leghamarabb, az összes eredeti csomagolóanyaggal együtt vigye vissza a Postahivatalba és vetessen fel jegyzőkönyvet a sérülésről, valamint jelezze, hogy a szállítási díj megtérítését is kéri.

3. A Posta néhány napon belül (általában 5-8 nap) elbírálja a sérülést, és jellemzően ki is fizeti a sérülést. Ha nem vette át a csomagot, akkor a sérülést a Posta a cégünkkel rendezi, ha kifizette és átvette a csomagot, akkor pedig Ön fogja kapni a biztosítási összeget.

4. Ha át sem veszi a csomagot, akkor azt mi automatikusan visszakapjuk a Postától, újracsomagoljuk (cseréljük az esetlegesen sérült terméket) és visszajuttatjuk díjmentesen az Ön címére. Ha már átvette a csomagot és Ön rendezi jegyzőkönyv alapján a sérülést a Postával, akkor újra le kell rendelnie azokat a termékeket amelyek megsérültek. Természetesen az új rendeléssel új szállítási díjat is fizetni kell, ezért érdemes kérni a jegyzőkönyv felvételekor a szállítási díj megtérítését is.



Termék visszaküldése - cím, módszer

"Hová küldjem vissza a termékeket? Ki fizeti a szállítási díjat? Mennyibe kerül ez nekem?"

Akár elállási joggal, akár szavatossági ügyintézéssel kapcsolatban szeretne terméket visszaküldeni, a visszaküldés menete mindig ugyanaz:

- Vegye figyelembe, hogy a termék visszaküldésével kapcsolatos költségeket minden esetben Önnek kell megfizetnie, így portóval vagy utánvéttel terhelt csomagokat NE küldjön vissza, mert azokat nem áll módunkban átvenni. Ilyen esetben a csomagot a szállító cégek automatikusan visszajuttatják Önhöz, és esetlegesen további költségeket számolnak fel rá.

- Kisebb méretű és súlyú termékek esetén a legolcsóbb módszer a Postán, ajánlott levélben feladni a termékeket, vagy a kis-csomag szállítók (GLS, DPD, stb.) szolgáltatásait igénybe venni. Ennek költsége 1000-2000 Ft körül szokott lenni.

- Nagyobb méretű csomagokat (jellemzően pl. díszlécet tartalmazó csomagok) a kis-csomag szállítók nem minden esetben vesznek át, így a visszaküldést a Postán keresztül érdemes intézni. Ennek költsége 2000-3000 Ft körül alakul, nyilván méret és súlyfüggő.

- Visszaküldési cím: ANRO Épületdíszítés Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Almássy Márton utca 1/A.



Téves teljesítés, nem a rendelt terméket kaptam

"Rendeltem Önöktől termékeket, de szerintem nem az volt a csomagban, amit rendeltem. Mi a teendő?"

- Az általunk alkalmazott csomagolási és CMR rendszer biztosítja, hogy azt a terméket kapja, amit megrendelt. Természetesen előfordulhat, hogy a csomagoláson összecseréltek valamit, de ez nem jellemző. Ha úgy érzi, hogy más terméket kapott, mint amit megrendelt, kérjük az alábbi módon járjon el:

1. Készítsen róla egy-két fotót (díszléc méret probléma esetén lehetőleg egy vonalzóval / centivel együtt, hogy lássuk a méretet).

2. A tévedés rövid leírását, a fotókat és a megrendelés számot küldje el az info@anro.hu email címre.

3. Munkatársunk megvizsgálja a beérkezett kérelmeket, majd, amennyiben jogosnak ítéli meg a cserét, jelzi Önnek, hogy küldje vissza a termékeket.

4. Kérjük a tévesen küldött termékeket eredeti dobozukba helyezzék el, majd csomagolják be úgy, hogy szállításkor ne sérüljön.

5. A csomagot a postán adja fel Inverz Csomagként. Ehhez cégünk ügyfélszolgálata emailben tud biztosítani feladóvevényt. Az emailben kapott feladóvevényt ki kell nyomtatni és ráragasztani a csomagra.
Az inverz csomag szállítási díja cégünket terheli, így Önnek a feladás díjmentes. Fontos, hogy ha nem kíván élni ezzel a lehetőséggel, akkor ne portós csomagban adja fel a terméket, ugyanis portós küldeményeket nem áll módunkban átvenni.

6. A visszajövő termékeket megvizsgáljuk és amennyiben sértetlen állapotban vannak, küldjük az eredetileg megvásárolt termékeket.

A téves teljesítéssel kapcsolatos szállítási díj oda-vissza cégünket terheli, ha a fenti módon járnak el.

"Azonnal (visszaérkezés előtt) küldjék a tévesen küldött termékeket!"

Terméket cserélni (akár csak téves teljesítésből adódóan is), csak akkor tudunk, ha már megkaptuk Öntől a termékeket. Sajnos nem egy vásárló élt már vissza bizalmunkkal, üres dobozt, törött, illetve doboz nélkül visszaküldve termékeket, így csak a sértetlen termékek beérkezésekor tudjuk megejteni a cserét.

Nem számítanak téves teljesítésnek az alábbi problémák:

- Nem megfelelő fényerő, illetve nem tetsző színhőmérséklet (pl. LED lámpáknál)
- Nem megfelelő színárnyalat, eltérő színárnyalat több termék esetén (pl. szőnyeg, függöny termékek)
- Az Ön által tévesen lerendelt áru - nem téves teljesítés, hanem téves rendelés.

Természetesen Elállás jogával 14 napon belül a fenti esetleges problémák ügyintézését is meg tudjuk oldani, de ez nem téves teljesítés.




Nem volt számla a csomagban - mi a teendő?

"Nem volt számla a csomagban! Mi a teendő?"

A megrendeléshez tartozó számlát PDF formátumban, csatolmányként elküldjük a rendelés során megadott email címre. Továbbá a kiállított számla a felhasználói fiókból is bármikor letölthető. A számlák bélyegző és aláírás nélkül is érvényesek, így igény esetén Ön is bármikor nyomtathat ezekből hiteles számlamásolatot.

Papir alapú számlamásolatot bruttó 1690 Ft-os szállítási díj kiszámlázása mellett tudunk eljuttatni az Ön által megjelölt magyarországi címre.



Át nem vett áru

"Nem voltam otthon amikor hozták a csomagomat, hová menjek?"

A csomagjainkat a Magyar Posta Logisztika Rt. kézbesíti, mely szolgáltatásnak nagy előnye, hogy településeink nagyon nagy részén van Postahivatal, ahol 10 napig őrzik a csomagját akkor is, ha nem tartózkodott otthon a kézbesítési kísérletkor. A helyi Postán így átvehető a csomag. Ha több posta is van a településen, akkor a 06-1/767-8272-as telefonszámon az általunk e-mailben küldött csomagazonosítóval meg lehet érdeklődni, hogy pontosan melyik Postára került vissza a csomag.

"Nem dobtak be értesítőt a postaládámba, nem tudtam, hogy jön csomag, visszavitték Önökhöz, mi a teendő?"

Minden alkalommal, amikor csomagot küldünk, megküldjük Önnek is a feladás napján e-mailben a csomag azonosító számot, ebből tudhatja, hogy másnap megkapja a csomagot. Amennyiben másnap nem találkozik a szállítóval és értesítőt sem kap a postaládájába, úgy a küldött csomagazonosító számmal hívja fel a 06-40/31-32-33-as telefonszámot és érdeklődjön a csomagjáról. Amennyiben ezt nem teszi meg, úgy a csomagja visszakerül Ügyfélszolgálatunk címére. Ebben az esetben e-mailben kérhet újraküldést, ennek menete a következő:

1. Kiállítunk egy átutalásos, díjbekérő számlát az eredeti megrendelésről, valamint a visszaszállítási díjakról (1 csomag esetében kb. 1500 Ft).

2. A díjbekérőn található összeget utalja át cégünk bankszámla számára, megjegyzés mezőbe írja be a díjbekérő számla sorszámát.

3. A fizetés beérkezte után indítjuk a csomagot.

4. Az újraküldött csomagok visszaszállításáról nem rendelkezünk, így, ha újból nem veszi át a csomagot, a Posta 10 nap után megsemmisíti azt. Sajnos ezután semmilyen jogorvoslati lehetősége nincs.



Elállási jog

"A megrendelt termék nem olyan, amire gondoltam, visszaküldhetem?"

Természetesen elállási joggal, 14 napon belül visszaküldheti a termékeket, és a kiszámlázott tételeket (termékek ára, esetleges szállítási költség) visszautaljuk egy Ön által megadott bankszámla számra.

Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el (Kft, Bt, Rt, egyéni vállalkozó).

A visszaküldés módja:

1. Töltse ki a számlához mellékelt Elállási jog nyomtatványt (letölthető innen), majd csomagolja vissza a termékeket az eredeti dobozukba, valamint csomagolásukba. Csak hiánytalanul visszaküldött (saját dobozában, saját csomagolási anyagával, minden tartozékával) termékek árát tudjuk visszafizetni!Ha nem fizet értékbiztosítást feladáskor, akkor különösen körültekintően járjon el csomagoláskor, hogy ne sérüljenek a termékek. Nem megfelelő csomagolásból eredően megsérült termékek árát nem tudjuk visszafizetni.

2. Vegye figyelembe, hogy a termék visszaküldésével kapcsolatos költségeket minden esetben Önnek kell megfizetnie, így portóval vagy utánvéttel terhelt csomagokat NE küldjön vissza, mert azokat nem áll módunkban átvenni. Ilyen esetben a csomagot a szállító cégek automatikusan visszajuttatják Önhöz, és esetlegesen további költségeket számolnak fel rá!

- Kisebb méretű és súlyú termékek esetén a legolcsóbb módszer a Postán, ajánlott levélben esetleg biztosítással feladni a termékeket, vagy a kis-csomag szállítók (GLS, DPD, stb.) szolgáltatásait igénybe venni. Ennek költsége 1000-2000 Ft körül szokott lenni.

- Nagyobb méretű csomagokat (jellemzően pl. díszlécet tartalmazó csomagok) a kis-csomag szállítók nem minden esetben vesznek át, így a visszaküldést a Postán keresztül érdemes intézni. Ennek költsége 2000-3000 Ft körül alakul, nyilván méret és súlyfüggő.

- Visszaküldési cím: ANRO Épületdíszítés Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Almássy Márton utca 1/A.

Figyelem! A hiányosan visszaküldött termékeket (csomagolás is számít) nem tudjuk elállás jogával visszavenni. Amennyiben a hiányzó alkatrészeket vagy csomagolóanyagot részünkre megküldi, a pénzvisszafizetésnek nincs akadálya. Ha mégis hiányosan küldi vissza a terméket, úgy az elállás jogát nem tudjuk biztosítani, ekkor a termék visszaszállítási költsége Önt terheli.

"Mikor kapom vissza a pénzem?"

Megfelelően kitöltött Elállási jog nyomtatvánnyal az átvételt követő 24-48 órában megtörténik a visszafizetés. Amennyiben nem küldi vissza vagy nem megfelelően tölti ki az Elállási jog nyomtatványt, úgy az ügyintézési idő legfeljebb 14 nap.

"Elállás joga részletes információk"

Az elállási jogról és az érvényesítésének módjáról részletesebb tájékoztatást találhat Vásárlói tájékoztató Elállás jogafejezetében.


Jogi esetek

"Szerintem Önöket terheli minden költség cserével / elállással / szavatossággal kapcsolatban!"

Cégünk a Vásárlói tájékoztatónkban részletezett törvényi előírásokat betartva üzemel. A szabályozással lehet egyet nem érteni, mi azonban csak az ebben a Gyakran Ismételt Kérdésekben és a Vásárlói tájékoztatóban leírt módon tudunk működni, erről vitát nyitni nem tudunk. Ha mégis úgy érzi, hogy Önnek van igaza, úgy kérjük vegye fel a kapcsolatot a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággalvagy a lakóhelyük szerint illetékes békéltető testülettel.



Egyedi gyártású vagy rendelésre hozott termékek

"Egyedi díszlécre lenne szükségem, vagy a kínálatukban nem szereplő terméket rendelnék, mi a teendő?"

Cégünktől lehetőség van az internetes termékkínálatunkban nem szereplő termékek megvásárlására, illetve legyártatására is. Egyedi díszléc esetén minden esetben beméretezett rajzra, egyedi kialakítású alumínium karnissín esetében a méretre és kezelő elhelyezkedésére vonatkozó információkra, egyéb termék esetén a gyártó által használt pontos cikkszámra van szükség a rendelés leadásához. Ezeket az egyedi megrendeléseket minden esetben írásban kérjük az info@anro.hu email címre Egyedi rendelés megjelöléssel.

A levélnek minden esetben tartalmaznia kell:

- Termék gyártója által használt pontos cikkszám, vagy beméretezett keresztmetszeti rajz, gyártási irányvonalak.
- Mennyiség megjelölése.
- Szállítási ÉS számlázási név, cím.
- Kapcsolattartó neve és telefonszáma.

Egyedi termék rendelésére vonatkozó leírásunkat az alábbi linken keresztül részletesen is megtekintheti:
- Egyedi polisztirol díszítőelem gyártási útmutató
- Egyedi méretű alumínium karnissín gyártása


Elállási jog egyedi termék rendelése esetén

Egyedi termék, illetve rendelésre hozott termék esetén az elállási jog nem érvényes a megrendelésre, hiszen Ön már ismeri a megrendelt terméket, vagy éppen olyanra van szüksége, amiről a rajzot küldte. Természetesen a garanciális ügyintézésben nincs eltérés, a szokásos bevizsgálás után, jogos esetben cseréljük a terméket.


Természetesen a fenti információk részletesen (a jogszabályi megjelöléseket is tartalmazva) olvashatóak a Vásárlói tájékoztatónkban.

Asztali nézet megjelenítése